Vilket kreditkort använder du? Motivera varför!

Nyfiken på att höra hur du gjort när du har valt ett kreditkort. För att få bästa bonus, rabatter eller villkor?

1 gillning

Cashback!

Men jag skulle vilja ha ett kort som har:

• Bra cashback
  • 0 kr årsavgift
  • räntefritt minst en månad

Känns som en djungel att hitta rätt utan att bli lurad…

Jag har Bank Norwegians kreditkort men har hört att remember flex också ska vara bra.

Med norwegians kort får du cashback, det är gratis och även räntefritt första månaden. Du får även reseförsäkring om du betalar resor med det.

Ser att Finansvalp själva rekommenderar BN: Kreditkort med cashback: Bästa cashbackkortet (2025)

Som jag fattar det får man cashback på alla köp, vs exempelvis Remember?

Jag gillar American Express Platinum.
Det blir lite som en kamp att försöka få det värt pengarna!
6 gratis middagar för två och sedan lite bonus. Jag tycker ändå att jag börjar få valuta för den höga kostnaden kortet har.

2 gillningar

Hade Amex Premium (?) förutom men efter att de höjde årsavgiften med typ det dubbla gick jag ned till Classic. Och helt ärligt vet jag inte om jag någonsin kommer få nytta för några poäng!

Ja avgiften är nog rätt sjuk, 750 kronor i månaden (jag valde något tillägg). Jag försöker nog bara lura/intala mig själv att jag får nytta för det.
Jag tror Amex Platinum främst är nyttig för dem som kan resa mycket med jobbet och göra stora utlägg på Amex kortet. Om man ens får det längre(?)
Samt att det är ett trevligt “extrakort” för frugan. Men utöver det är nog Amex Platinum rent utsagt bara dumt att ha idag,

Jag har Amex Classic men blir något demotiverad när Amex ofta nekas både online och i butiker. Känns som man varje gång behöver fråga om de tar Amex. Skaffade därför även Bank Norwegians kreditkort. Känns ändå bra att få ett cashbackkort gratis och eftersom Amex Classic saknar reseförsäkring använder jag även BN till att boka mina resor.