Har hela livet bara använt mitt traditionella kort som är kopplat till bankkontot. Diskuterade med en vän häromdagen som tyckte att jag verkligen borde skaffa ett kreditkort för att kunna ta del av förmåner som försäkringar och bonus. Tycker dock det är svårt att reda i vilket kort som är bäst, verkar som att många rekommenderar Norwegian eller re:member. Tips och rekommendationer tas gärna emot!
Jag använder Norwegian-kortet till vardags. Tycker det är lite synd att de finns en cashbackgräns vid 500 kronor per kalenderår, men finns inte många bättre gratiskort i min mening. Är ju betydligt bättre än traditionella kort som du använt innan då i alla fall. Om du reser mycket kan eventuellt något av Eurobonuskorten vara bra med, finns både Amex och Mastercard.
Jag och sambon använder Coops kreditkort och är väldigt nöjda. Ska sägas dock att vi har en Coopbutik dörr i dörr och därav handlar vi mycket där. Tror du vill göra din mathandling på just Coop om det ska vara värt även om man får bonus på andra köp också.
Jag kör Amex Blue på samtliga köp. 1,25 % cashback är bäst på marknaden just nu. Avgiften är dock relativt hög så du behöver spendera cirka 3 000 kronor per månad för att det ska vara värt det.