Den stora diskussionstråden om Nordea
Jag hade en så otroligt dålig erfarenhet av Nordea för typ 2 månader sen som gjorde att jag och min sambo lämnar Nordea nu för Swedbank. Jag startade bolag för 2,5 år sen och har en bra kassa samt en affärsplan som verkar hålla. Vi har i princip varit lönsamma hela tiden. Men när vi skulle utöka vårt bolån hos Nordea VÄGRADE de att låta mig gå igenom min affärsplan med någon hos dem. Istället hade de en backoffice-enhet som kom fram till att jag inte alls kunde ta ut den lön jag tagit ut historiskt. Istället räknade de betydligt lägre. Jag förklarade läget för min “rådgivare” som vägrade låta mig prata med någon i den enhet som utförde min sk kreditvärdighet. Det tvingade mig att höra av mig till andra banker och Swedbank (i Linköping) var den enda banken som jag verkligen fick bra uppmärksamhet hos. Jag skickade sen lånelöftet till Nordea so mSwedbank gett mig för att visa på vilket lånelöfte jag visst kunde få om någon bara ville sätta sig in i min affärsplan. Det hjälpte föga. Nu är det hej då Nordea och jag lär ALDRIG MER gå tillbaka till dem!
Sjuk upplevelse!
Nordea för mig som vanlig dödlig, utan bolån och annat. Dvs ett enkelt personkonto och lite lön som trillar in.
Då måste jag säga att Nordea är riktigt bra. Dem lämnar mig ifred!
Mina kontotransaktioner till diverse Crypto, Revolut och stora Swish belopp fram och tillbaka hela månaden har dem aldrig höjt ögonbrynen för! Vilket dem heller inte borde, eftersom att det inte ligger något skumraskt bakom.
Men visst har man hört skräckhistorier om till exempel Swedbank, där en Swish på några tusen kan få en avstängd från BankID och kontot överlag!
What? Kan man få sitt BankID avstängt pga Swish? Låter ju sjukt!
Ahh okej sjukt. Nordea verkar också ha sysslat med det: Camilla blev oväntat av med Bank-ID: "En riktig käftsmäll" - E55
Annars är det främst Swedbank man hör om då och då: Raseri mot Swedbank – storbanken spärrar alla konton | Marcus Oscarsson
“Hon ringde Nordea och frågade vad som hänt. Men de ville inte prata om ärendet på telefon. Allt skulle skötas per brev. När hon då försökte starta ett Bank-ID hos hennes andra bank Swedbank så visade det sig att hon var spärrad från att öppna Bank-ID överallt.”