Åsikter eller frågor om Hypotekets bolån? Börja här så hjälps vi åt tillsammans!
Övervägde att byta till Hypoteket för ett tag sedan när de konstant låg lägst på räntemarknaden. Förstår dock inte riktigt vad som hänt nu, dels har de gått ner till 65 % belåningsgrad och dels är de inte längre bland de lägsta räntorna när jag jämför?
Svårt att förstå hur de säkrar upp sig ännu mer genom att låna ut mindre men ändå inte kan erbjuda konkurrenskraftiga bolåneräntor?
Förstår din poäng! Känns som att det är lite av en omställningsperiod just nu för Hypoteket. Vi följer bolåneräntorna kontinuerligt och ser ändå en trend att Hypoteket smyger sig neråt månad för månad.
Har man möjlighet att gå in med en större kontantinsats tror jag ändå att Hypoteket kommer vara värt på längre sikt. I dagsläget är det dock mest en känsla, men baserar den också på att sänkningen till 65 % belåningsgrad är relativt ny. Min tolkning är att de sänkt för att återigen kunna konkurrera bland de bästa bolåneräntorna, som är deras uttalade mål.